Ősmaradványok Magyarországon

Ősmaradványok Magyarországon

Ásványok #1 - Túra a Budai-hegységben

2019. május 19. - SzékelyÁron

2019. május 7-én elindultam a Budai-hegységbe. Eredeti célom a Fenyőgyöngye-kőfejtő volt, ám hiába követtem a leírást, nem találtam meg. A Fenyőgyöngyével szembeni erdőben kihelyezett térkép alapján rájöttem, hogy csupán néhány percre vagyok a Látó-hegyi Francia-bányától. Így hát átmentem oda. 

A Francia-bánya fala ugyanaz az eocén korú márga, mint ami a Pálvölgyi-barlang parkolója mögött látható. 

img_20190507_114851.jpg

A Francia-bánya fala

 

A fal védett, megbontani nem szabad, azonban a törmelékból így is nagyszerűen lehet gyűjteni. A leggyakoribb ásvány a kalcit, nagyon szép példányokat lehet gyűjteni. Ősmaradványok itt is vannak, jellemzően kagylók. 

img_20190507_120230.jpg

Szép kalcitér egy nagy kőben

 

Utam egy kis sétával a Remete-hegyen folytattam. Itt található egy olyan felhagyott bánya, amelyet már teljesen benőtt a természet. A bánya nagyon közel van a Szépvölgyi-úthoz. 

img_20190507_125145.jpg

Itt, a Nyereg úton lemenve rögtön balra fordulva (ahol a kocsik parkolnak) találjuk a bányát. 

 

Itt szép, nagy és tiszta kalcitokat lehet gyűjteni. 

img_20190507_124340.jpg

Ezután a Mátyás-hegyi-kőfejtőbe szerettem volna eljutni, ám az útvonalat, amit követtem, már beépítették. 

 

Összességében ha az ember a Budai-hegységbe szeretne menni gyűjteni, vigyázni kell, mert az 1-2 évi aktuális utak mára már (főleg a II-III. kerületben) lehet, hogy beépültek, ám ha sikerül eljutni a lelőhelyre, akkor szép dolgokat lehet ott gyűjteni. 

A bejegyzés trackback címe:

https://lelohelyek.blog.hu/api/trackback/id/tr6514835436

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása